torsdag 4. mars 2010

Tunika

Fant oppskriften på denne i et gammelt Norsk Ukeblad fra mamma. Det står ikke noe dato på det men det ser veldig 70-tall ut. :) Har endret oppskriften en del, og skal forsøke en til med enda flere endringer. Får jeg det til blir det en slik til meg også.

Fingrene mine er ikke glade i små strikkepinner og tynt garn om dagen så da passer det godt med pinne 5,5 og relativt tykt garn. Fort går det også.

Bildet er tatt ute i den herlige solen som er hos oss denne uken. Krysser alt jeg har for at solen blir en stund!

5 kommentarer:

  1. Så kul den var! Hva slags garn har du brukt?

    SvarSlett
  2. Veldig søt.
    Skulle gjerne hatt gamle strikkeoppskrifter!
    Man kan finn de utroligste/flotte oppskrifter.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. Astrid: Garnet er peruvian higland wool.

    Moan: Gamle mønstre er kjempegøy, og det er gøy med litt retro stil synes jeg.

    SvarSlett
  4. Den var skikkelig søt. Ser at du "håndstrikker"? Så bra! Det gjør jeg også :) Strikkemaskin er vel litt juks?

    SvarSlett
  5. Kjempefin tunika :)

    SvarSlett