tirsdag 7. juli 2009

Ferdigstillelse...

Det er veldig godt å få ferdigstillt prosjekter som ligger og flyter omkring i huset...


Her er en genser strikket til snuppa i Askeladdengarn kjøpt hos Nøstebarn. Oppskriften er fra nøstebarnboka. Målet før vinteren er å få strikket noen ullbukser til henne også, men siden hun nettopp har sluttet med bleier så er det kanskje lurt å ha de i et vaskbart garn. Litt synd siden jeg elsker dette garnet.
Denne jakken er strikket etter mønster fra Garnstudio. Det tok ikke lange tiden å strikke den, men det var langt fra det morsomste jeg har strikket og monteringen er et kapittel i seg selv. Jeg var ikke helt fornøyd med hvordan jakken hang på når den var strikket som oppskriften, så jeg modifiserte den med en ekstra kant nede. Da ble den litt tyngre og hang etter min mening penere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar